Lite pencilin stoppar inte en sann partpingla

Aa, var ett tag sen jag vet... Men har vart lite ur form och känner mig sanningen och säga inte helt fit än. Hmm, sen sist då....Har inte hört något från hockeyludret till fuckface men det var ju kanske väntat. Har faktiskt kunnat börja släppa det lite och öppna ögonen och se vad som erbjuds i övrigt :)

Vart redigt sjuk i söndagskväll och då var det inte bara bakfyllan. Pinsamt värre var det dock  hos farmor och farfar när lilla H höll på att däcka vid mindaggsbordet. (Bakfull yngrekvinna nere för räkning) Nu var det tack och lov inte bara det som gjorde att jag mådde kasst. Hade åkt på något av de mindre trevliga sjukdomarna som cirkulerat i fam. Axén de senaste veckorna.

Måndag vart då Hanna hemma även om hon vart väckt sådär otäckt tidigt o det ville att ho skulle jobba. Näe, lilla H skulle vara hemma och vila upp sig så hon var kalas på torsdagen då hennes vik. skulle börja.
Nu var det så att hon tyckte inte riktigt att hennes tillfrisknande gick lika fort som hon planerat så på tisdagen begav hon sig till Brinkens VC för att få några wonderpiller. Dotor W tyckte dock inte att lilla H var tillräckligt sjuk för sådana och skickade hem henne med lite hostmedicin (vem tar de mig för?!)

Onsdagen kom och kände väl mig knappast bättre men tänkte att jag var iaf tvungen att försöka. Så börja lite lätt med ett besök hos grandpäronen och avancera sedan till lunch med pappsen. Efter det var Hanna slutkörd!

Hemma på D-street ringde telefonen i ett sedan. Alla mindre roliga samtal! Samtal 1. Mitt vik. är framflyttat (pissolga!) Samtal 2. Doktor W, jag var visst sjukare än hon trott. Samtal 3. Radiotjänst i Kiruna.  Kunde lilla H's kväll gå mer åt helvete.

Natten till torsdag blev allt annat än behaglig, febertoppar muskelvärk och hosta gjorde att sömnen varken var god eller tillräcklig. Klockan halv sju ringde Blåmesen och undra om jag kunde jobba?! Igår kväll sa det att jag inte skulle det....MAYOR förvirring! Tackade artigt men bestämt nej med min bristfälliga röst. 

Mummy och jag fick pallra oss ner till VC på förmiddagen och (tjihoo!!!) jag fick magiska piller. Knapra dem i 10 dagar och sjukskriven och sedan är jag så gott som ny till Carro kommer hem.

Blir inget malmö denna helg heller nu när jag är kras...ska iaf partaja med Madde lite, vi hade ju så kul förra helgen. Men du gumman måste vara rädd om dig när du klättrar i träd (farligt att skada, du- vet-vad.. ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej vannen!

Trakit med sjuka. Ta hand om dej och liva till det sa du blir frisk! Det ska bli skont att fa komma hem till er snart.

Saknar dej! Puss

2006-11-30 @ 08:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback