my tummy hurts

05.45 var klockan när den ringde imorse. Okristligt tidigt, men inte mycke att göra åt saken. Ska man ut på landet och jobba så är det bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. Tack och lov så infann sig min planeringskänsla igår kväll innan jag skulle lägga mig. Gjorde matlåda, la fram kläder, packa väska och till och med ladda kaffebryggaren (jag vet sjukt förberedd och du är säkert imponerad). Efter att ha irrat runt en sissodär 45minuter slängde jag mig i pärlan och begav mig ut mot slättaböndernas hemtrakter.

Haha, allt man kunde göra var att skratta. När jag dyker upp ganska så vaken på förskolan vid sjutiden så finner jag den smått skumma (inte på det äckliga sättet) manlige barnskötaren med ett, ja ETT barn. Så där satt vi ett bra tag, ett barn, två personal. Jävligt smidigt Varv!

Förmiddagen flöt på över förväntan, mycke tack vare min jämnåriga jobbarkompis E. Efter lunchen fick jag försöka att läsa för döva öron och munnar som vägra sluta tjabbla. Gah, kan bli galen för mindre! Pracka på ungarna 100kilo kläder och tvinga ut dem i kylan. Okej, kanske var jag som frös mest men ändå. Ungarna började så sakta droppa av när vi var ute och då kom dagens höjdpunkt. Lilla L skulle förolämpa pappa men visst mycke väl att det fanns vissa ord man inte fick säga. Efter en stunds funderare kom den, kommentaren som knäcker det mesta; "Du är, du är SNORIG!" Ja, du bara i barnens värld!

Klockan tre tackade jag för mig och önskade resterande trevlig hem och drog till söderns höjder. Där svida snabbt som tusan om och begav mig ut på en timmas. Men for fuck vad hände?! Fick så djävulskt ont i magen, knappt att jag palla ta mig runt. Illa var det, när jag kom hem kröp jag upp i sängen och tårarna rann.

Fick meddelande från söta H som sitter hemma i skåneland alldeles själv. Hon ville att jag skulle komma ner och hälsa på. Skulle jag givetvis vilja men ikväll var det inte till att tänka på. Aldrig i helvete att jag skulle palla sitta på ett tåg ner till Malmö. Tyvärr ser det också mörktut för morgondagen, alldeles för höga biljettpriser. Man kanske ska vara ute i lite bättre tid.

Haft lite kontakt med Mr. D idag. Vet inte alls vad jag fick ut av det. Knepigt, varför fortsätter jag när jag bara blir ledsen. För vad får jag ut av det förutom mer magont? Kanske räcker nu? Kanske dags för lammkött igen?

Aja, imorn ska jag på julmarknad i Medevi med världes bästa mamma! Och alla som känner mig vet att jag kommer njuta, för jag är en riktig julfanatiker ut i fingerspetsarna.

Kanske lite utgång med? Wanna join?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback