vemod

Uh, klockan ringde halv sju och det var bara att gilla läget och pallra sig upp. Efter mina två standardkoppar kaffe och lite fruita styrde jag Pärlan mot landet, närmare bestämt förskolan Blåmesen ( Kasst namn jag vet. Bäddar för mobbning) Var väl inte på mitt bästa morgonhumör när jag kom ut men efter att fått en kram av lilla W precis när man kom innanför dörren värmdes både hjärta, huvudet och själ upp en aning. Efter att försökt leda nio smått förrvirrade barn i ringdans sjungades björnen sover var det dags för lunch. Tack och lov att jag inte åt idag, maten var inte lämpad för den männskliga rasen.

Slutade tidigt idag och det var riktigt skönt...man behöver de dagarna ibland. Begav mig till VC Brinken i förhoppning om att få en liten spruta men nehe, jag var för tidig. Satan i gatan, får man vänta till måndag och hoppas att man inte insjuknar i någon äcklig barnsjukdom till dess. 

Vidare ner till "The hellhole" (ja, jag menar Motorcaféet). Hade bestämt med min ex. chef att jag skulle hämta lite lön. Satans, skit, röv! Kossan har låtit mig jobba för 65:-/h. Ah, ni läste rätt, under existensminmum för f*n. Det kommer dröja om jag någonsin sätter min fot på det där stället igen. Hoppas hälsovårdnämden kommer på ett litet oväntat besök.

Hemma på D-street slängde jag i mig lite käk och kolla posten innan jag svida om för den dagliga promenaden som lyst med sin frånvaro den senaste dagarna. En timmas promenad gör vem som helst på bättre humör, speciellt en vacker höstdag som denna.

Måste bara berätta om posten idag. Fick brev om min tjänstepension?! Hade man inte åldersnoja innan så vart man ju rynkig bara av att titta på kuvertet. Good Gush! Jag ska ju gifta mig rikt och aldrig mer behöva tänka på pengar än mindre pension. Tack och lov så lova pappa att hjälpa mig.

Imorse när klockan ringde vakna jag med en udda känsla, eller iaf numera ovanlig. Måste ha drömt om C för att jag fick känslan av att han låg bakom och jag ville bara vända mig om och krypa in i hans famn. Lukta på hans hals och känna hans kropp brevid min. Men det var längesen nu... Du lever ett annat liv nu och där finns det ingen plats för mig. Tydligen inte ens som en vän.

Imorn är det redan fredag, ska utt Varv då. Hatar stället värre än pesten men var gör man inte för lite pengar. Helgen blir nog ganska grå, tyvärr. Ingen att ha vinmarathon med nu när H åkt.

Kommentarer
Postat av: Helojna

jag vill också ha vinmaraton. men bara om det finns hallon? :) hihi. kom hit! :)

Postat av: Helojna

jag vill också ha vinmaraton, men bara om det finns hallon? :) kom hit!

2006-11-09 @ 19:15:58
URL: http://helojna.blogg.se
Postat av: Helojna

ojdå, blev ett dubbelinlägg, hihi :)

2006-11-09 @ 19:16:49
URL: http://helojna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback