Kräftskiva á la Trehörna

Vaknade relativt tidigt och enormt seg på lördagsmorgonen. Den sena hemkomsten från Kalmar på natten och mycke spring vid flytten gjorde att jag kände mig extra seg. Tyckte dock att jag blev något piggare då jag kom på att dagen var kommen för fest i Trehörna.

Efter att sprungit stan runt i jakt på outfit för kvällen fann jag till sist en klänning som kändes någorlunda sommrig och lagom festlig för en kräftsiva på en loge, Trehörna. Hemma igen försökte jag vila en stund så jag skulle orka med kvällen. DOck vet de flesta som känner mig att jag har lite svårt att finna ro i att göra ingenting och det slutade med att jag packade istället.

Till sist blev det dags att plocka upp mina medresenärer och styra kosan mot landet. Hade redan innan upplyst om att jag inte tänkte köra och därför tog Macke plats bakom ratten. Det blev en bilfärd jag sent kommer att glömma, tror detsamma gäller H1.

Efter lite irrande fann vi till slut huset på Danskvägen och festen kunde börja. Underbart att träffa pojkarna igen och de kändes verkligen att det var längesedan sist. Stiftade även bekantskap med Börjes lillasyster, riktigt trevlig människa!

Njöt av vin från vår fina väska (1), shota lite ga-jol och lyssna på lite skitsnack innan vi packa in oss i bilen och snälla pappa Börjesson körde oss till logen. Skulle aldrig tro att man fick plats så många i en sådan liten bil men finns det hjärtrum så finns det uppenbarligen stjärterum.

Väl på plats dukades kräftorna upp och snapsen titta fram blanda med många andra sortersdryck och ganska snart vart de alldeles för mycke för H2. Tack och lov då att vapendragaren H1 finns på plats för att valla mig runt och låta mig dra några djupa andetag lantluft innan jag var back in buisness.

Gjorde ett försök på dansgolvet men gav ganska snabbt upp idéen på en helkväll med tokdans utan satte mig vid bordet. Där kom folk och gick i ett och jag hade inte tråkigt en sekund. Nytt och gammalt folk i en härlig röra.

Någon i den närmsta kretsen mådde dock mindre bra och vi gick u för att ta lite luft. Vet inte vad han inandades men var sjövild när det var dags att åka hemåt. Både högt och lågt var människan och slog sig näst intill sönder och samman.

Väl tillbaka i huset klappa han dock igenom fullständigt och blev okontaktbar på golvet. Några försvann bakom stängda dörrar, H1 blåste upp sin madrass för att nanna och jag passa på att värma mig i bastun med resterande vaket sällskap.

Efter någon timma var resten tillbaka och det roliga en efterfest har att bjuda kunde börja. Shit vad jag hade saknat det!

Dagen efter spenderades i sann bakisanda ute i solen med flötmat.

För en sådan kväll är det fan i mig värt att gå till tandläkaren för.



Kommentarer
Postat av: Helojna

"..och snälla pappa börjesson körde oss till logen".. haha, jag dör av skratt! hur full var du? det var MAMMA börjesson som körde *ligger dubbelvikt av skratt* ;)

Postat av: H2

var visst ganska lost...

2007-08-21 @ 09:45:18
Postat av: Gurris

Tack Helena! Haha, jag tänkte väl att det var så det var! Blev lite orolig där. Däremot på vägen hem kan ni nog lura i mig att det var precis vem som helst som körde.

2007-08-21 @ 12:40:07
Postat av: Ahlinho

Mamma o Pappa Börjesson de har namn som alla andra MÄnniskor,

2007-08-22 @ 13:29:35
Postat av: Hannapanna

Mm, jag vet men minnet sviker mig... Ber om ursäkt. Ska korrigera detta så fort jag tagit reda på fakta.

2007-08-22 @ 22:11:48
Postat av: gurris hämnd

FJORISAR JAG HATAR ER ALLA SPECIELLT H1

2007-08-24 @ 14:18:24
Postat av: Hanna

hmm, ovanligt uttryck...vem kan detta vara?

2007-08-24 @ 15:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback