projekt; bli småläning

Torsdagen den 16:e augusti kom till sist, efter vad som känts som en livlång längtan skulle jag äntligen få tillgång till min lilla Kalmarlya.

Mamma och jag skulle åka med Pärlan fullproppad på torsdagen och hämta nyckeln, shoppa på IKEA och njuta lite av staden innan resterade familjen Axén kom på fredagen med med möblemanget.

Vid sjuhugget packa vi alltså innan oss i den lilla och påbörjade resan söderut. Mamma var chaufför vilket medför vissa risker, såsom att tvingas lyssna på P4, få ta skiten som igentligen är riktad mor gps:en och lite allmäna klagomål. Hade dock inga större invändningar mot de eftersom jag snart kommer flytta LÅNGT ifrån min mums.

Efter några timmars körning tyckte mummy att det var dags för lite frukost så hon gjorde det hon är bäst på, lea reda på en udda rastplats. Ganska fin måste erkännas men udda. Där blev det lite kaffe och GI-bröd innan det var dags att köra vidare.

Vi både kom åter igen till slutsatsen att det tar längre tid att köra till Kalmar än man tror. Har ni tänkt att komma och hälsa på bör ni räkna med tre och en halv timmas bilfärd, minst!

Äntligen var vi framme och jag fick mina efterlängtade nycklar. Lägenheten var så fin och även om det börjar bli jobbigt nervös nu är jag ruggigt nöjd med mitt boende.

Real soon I'll almost be a real kalmarit.


Kommentarer
Postat av: Titti

Hihi! extrasängen är redan paxad av Robin och mig när vi kommer ner. Annars har vi ju iof. egna sängar sen tältsemestern :p ! Puss Baby!

2007-08-21 @ 11:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback