ännu en januarihelg har passerat 2007

Lördagen kom på återbesök och jag hade lovat mamma och följa med henne och leta kläder. Skänninge, Vadstena och Motala hann vi med innan kylan tvinga hem oss till värmen. I Vadstena var vi inne en sväng på gamla jobbet och det var trevligt att se lite välbekanta ansikten. Hittade en fin ring också. Hemma i Motala sprang jag på två par skitsnygga stövlar som jag bara var tvungen att ha. Så inte mycke annat att göra än till att köpa dem.

På lördagskvällen väntade jag finbesök av min aldra finaste vän, Therese. Skulle till råga på allt visa mina kökskunskaper me. För att gardera mig bjöd  jag på en liten drink när hon kom. Avnjöt maten och fortsatte att dricka drinkar lyssna till nirvana och platta håret. Opps, klockan vart mycke och det var dags att kila vidare till harrys.

Där träffa vi många välbekanta ansikten, Anders med vänner, Emma med grabbs och mycke annat trevligt folk. Kvällen gick snabbt och kul var det... Enda tråkigheten på kvällen måste vart när mitt armband försvann. Det som pallat både tranås, sälen och fan vet vad. Men, men ingen idé och gråta över spild mjölk.

När harrys slog igen portarna pallrade Tessan och jag oss vidare till Med eller Utan där Anders och bandypågar redan gjort sig bekväma. Slog oss ner på lite fyllekäk och tjat. Fick en väldigt fin present som jag ska vårda ömt. Ska släppa dig nu, men har iaf ett minne nu. Tack!

Söndag, tung dag! Börade på "one-tree-hillmarathon" och drack lite bubbelvatten för att komma igång. Gick dock inte helt smidigt. Huvudvärken kändes och var konstant törstig. Efte ett tag pallra jag mig iaf hem till mor och far i Brinken. Där vart jag ompysslad hela dagen. Ah, gjorde en tokgrej me! Gick ut och gick i snöstorm i sneakers... Gusch, måste fortfarande varit full. Senare begav jag mig hem till D-street igen för att fortsätta mitt marathon. Vid tolv var jag klar och kröp riktigt trött till sängs. Somna ganska omedelbart men vakna hastigt vi tvåtiden igen av att mobilen ringde. Hm, någon pojke i Sälen festade visst o ville växla några ord med mig. Sött, men jag orkade inte prata då. Får ta det någon annan dag.

Tuff vecka framför mig! Mummys vecka så bara till att bita ihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback