Hej du vinterland

Förra onsdagen (läs 17/1) satte jag mig i min lilla Pärla med tidernas största packning och styrde kosan mot Sälen. Ja, jag satte mig själv i bilen och åkte hela vägen själv. Nu kanske inte alla tror mig, speciellt inte de som känner mig och mitt lokalsinne. Tack och lov hade pappa fått en GPS i julklapp och den var han snäll och lånade ut så jag kunde åka och hälsa på mina älsklingar i Sälen. Resan gick så gott som smärtfri med ett litet undantag på slutet men det behövs inte nämnas. '

Efter ha irrat mig fram till Malungshem sprang jag på min älskade lilla Tjällmotös, hon var sig lik. Tanken var att jag skulle bo hos min SaraLara men hon hade inte riktigt hunnit hem från jobbet så fick följa med Carro & c:o ner till byn för att handla lite mat. Väl "hemma" igen installera jag mig hos Sara som nu hade kommit hem.

Så fort jag hade fått in mina grejer i den lilla lägenheten knäcktes den första ölen. Jag menar det var ju lill-lördag! Lagade lite tacos och fick matsällskap av Saras lägenhetskompis David som underhöll oss med youghurt i mustachen. Låter kanske inte så kul men efter lite öl och nubbar var det otroligt skrattlockande.

Kvällen gick och vi bagav oss på en annan förfest och sedan vidare till Fjällis. Vad var det första vi gjorde där sen då, sprang på två motalabor direkt! Ibland är Sverige bara för jävla litet! Hade en riktigt kul kväll med mycke dans och dryck.

Torsdagen - En enda lång bakfylledag!

Fredag och det var dags igen. Fest, fest, fest! Kvällen flöt på liknande onsdagen men det undantag att jag blev utkastad f¨ån Saras rum då hon fick hemmamatch. Fic sova i en mindre bevämsoffa.

Lördag spenderades med Sara och hennes vän Ångesten! Han gjorde sig hörd ofta och mycke. På kvällen vart det mys med godis o film. Riktigt mysigt.

Söndag = hurtdag! Carro locka ut mig i längdspåret och oj vad kul det var. Märktes dock att jag var ganska ovan. På kvällen vart det fotboll och hamburgare. Sedan förfest i Saras lägenhet. Hanna tråka dock och var nykter, skulle inte ens med ut. Tänkte vara förståndig eftersom hon skulle köra tidigt. Sällskapet försvann vid elva och jag somna ganska snart därefter. Väcktes dock vid tvåtiden då jag fick en alkholluktande Sara brevid mig. Hon sa något som jag inte riktigt hann uppfatta och sedan sprang hon ut i lägenhet helt rabiat!
Fick ge mig upp och lugna ner henne lite o få henne i säng.

Måndag! Dags och säga adjö! Sara stack till jobbet tidigt och jag begav mig hemåt. Hade en gnagande oro i magen. Alla mina tankar var hos mamma. Fick snart reda på det glädjande beskedet och det kanske var det som fick mig att slappna av. Höll nämligen på att köra av vägen. Somna vid ratten! In vid närmaste mack och hiva kaffe. Sedan bege sig hemåt igen. Kom till sist hem till mitt kära lilla Motala.

Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: saralara

saknar dej vännen! pussen

2007-01-26 @ 20:59:43
Postat av: Helojna

den 17:e, då du :) *längtar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback