Nykter helg...or not!

Låg sjuk och tyckte synd om mig själv stora delar av förra veckan. Knaprar fortfarande pencilin men känner mig betydligt bättre. Jobbade dock hårt på att bli frsik förr veckan så Mackes och min roadtrip/partytrip till Tranås skulle bli av. Tack och lov började jag känna mig skaplig redan på fredagen så när pinglorna( Maddsan, Jennsan, Titti, Linda och Sofie) kallade till tjejkväll var det bara att pallra sig iväg.

Hade dock tänkte att kvällen skulle vara nykter så kom ditt med järnviljan, men även järn smälter vid tillräckligt höga tempraturer. Fick i mig två glas vin hos Linda och sedan pallra vi oss vidare till Hugo och där flöda drickat. Jag menar, drinkar, vin och för att inte tala om shots. GOOD GUSCH! Therese och jag hitta lite välbekanta ansikten också då vi sprang på vår söta, lilla jobbarkompis Robin. Therese hitta sin "bror" också och vi var så bussiga och inte bara hälpte dem in utan också försåg dem med dricka... Allmän upplysning! De är födda 1989!!!!! Kvällen gick och fyllan kom. Vid tvåhugget pallra sig T och jag hemåt med tre ynglingar i fötterna. Dags för lite efterfest hos Lilla H på D-street. Måste säga att jag var imponderad av vilka partyprissar pojkarna visade sig vara... Jag menar shit det var morgon när den sista gick.

Lördag hade anlänt och fy vad illa jag mådde. Var bara att kliva upp ur sängen dricka hinkvis med kaffe och kila ner till stan. Där möttes jag av en omtänksam mor som var mer än vanligt orolig för sin dotters lever. Men repa mig efter en hel del vatten och lite käk.

När väskan var packad var det dags för nästa äventyr. Hämtade Macke vid Staoil för att styra kosan mot Tranås där Börje och Macke den andra väntade. Jag skulle på grabbfest! Var lite halvsegt ibörjan innan Macke fått rätt feeling och lekarna kommit igång. Men när det var dags för Statt för v ar alla pepp. Hade till och med något att hålla i handen. Kvällen gick snabbt och snart var det dags att bege sig hem till den s.k. efterfesten. Vi gick för och lyckades givetvis fiska upp någon hopplöst patetisk person på vägen som mer än gärna vill förlja med på efterfest. Ganska snart kom Macke till porten men inte heller han hade nycklar. Efter ett bra jävla tack behagade lägenhetsinnehavaren komma med nycklarna. När vi väl kom in frös jag som en regnskogsapa på Antarktis och var grymt törstig. På min jakt efter något drickbart  "råkade" jag hälla ut Börjes sjukt gamla juice. Ur den kom någon luden maskliknande sak... Jag gjorde grabben en tjänst när jag räddade hans ungkarls kylskåp från den snuskiga drycken. Pallra mig in och tänkte lägga mig i sängen som jag hade bokat. Var dock mer trångt än jag hade väntat mig då där redan låg två grabbs. Den ena hade mer eller mindre däckat och den andra låg och sjöng falsett och retade den stackars värden över att ha hade scorat på en liten asiat. Tyckte det var lite trångt i sängen så vi sparka ut Macke som i sin tur sparkade ut idioten Håkan. Efter att Börje bjudit oss på lite fint gitarrspel la vi oss för att "sova". 

Vi vaknade först på söndagmorgonen och hade lite tid att spendera innan de två andra vaknade. Börje var näste man och till sist öppnade Macke ögonen. Blev riktigt slappt men till sist pallra vi oss iväg för att käka lite. Höll dock på att blåsa bort på vägen till "centrum". På pizzerian fann vi ett bekant ansikte och låt säga som så, Börje är inte diskret.

Efter fått lite i kistan satte sig Macke oss i Pärlan för att köra tillbaka till vårt kära Motala. Resan var otäck och kändes som varenda träd skulle falla på oss. Tack och lov klara vi oss hem oskadda.

Åkte hem till mor och far för att bli lite ompysslad. Gjorde dock min mor mer orolig i och med min grymma bakfylla som aldrig ville ge sig. Fick ett uppskattat samtal från Robin igår med som var lite småorolig för de spår hans vänner lämnat i lägenhet. Det var ju chill, inget trasigt bara massa disk.

Kontentan av det hela, GALEN HELG! Tack prissarna och pinglorna!


Kommentarer
Postat av: Mack one

vasheguud!

2007-01-15 @ 18:28:07
Postat av: Helojna

jag vill också vara i sälen, festa & ha roligt. fy! :) *puss*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback