DAG 20

Varför kan det inte vara varmt på dagarna och svalt på nätterna. Där missa Gud något i hans annars så perfekta skapelse. Skulle faktiskt inte upp fören klockan åtta men efter att bara slumrat mig igenom natten gick jag upp vid sex o drack kaffe. Satt och läste lite och njöt av tystnaden men rätt som det var var klockan slagen för action. Mera kaffe, dusch och solskydd. Sedan satte vi oss i bilen för ett par timmars biltur.

Ett år sedan idag och allt har gått otäckt snabbt. Saknar dig så det värker i hjärtat men åtminstone har inte du ont mer. De är så vi finner tröstoch förståelse, ni har det fint nu och det är allt som räknas. Blir lika förvånad var gång jag hälsar på vilken ro som infinner sig i mig. Som om resten av världen upphör finnas den stund vi är hos er.

Stannade och luncha på vägen hem men annars spenderades stora delar av eftermiddagen i bilen. Kom hem till lugna gatan. Där låg två brev och väntade på mig. Ett från Kalmar, öppet hus 21/7 och massa annan information. Vilken känsla, läste broschyrerna från pärm till pärm och drömde mig bort. Det andra brevet var något mer av en gåta, hur tänker du nu dr. Toss?

Kvällen är än så länge hemsk då bilturen tagit ut  sin rätt i form att extremt ryggvärk. Tårarna är nära så jag tror jag ska försöka sova nu och hoppas på en bättre dag imorn.

Dagens hiss: svenska jordgubbar

Dagens diss: ryggvärk

Och så har ännu en dag gått och 19 återstår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback