DAG 26

Varför kan aldrig människor sova när de kan och får? Det slår ta mig fan aldrig fel. Alltid är det någon som vaknar i vårat hus när det är sovmorgon och sätter igång med något projekt  som leder till att resten av skaran vaknar. Jättekul! Kom ju då upp tidigt och om inte det hade varit tillräckligt för att få mitt humör att nå botten så kunde jag heller inte få kaffe inom den närmsta timman, då mammas projekt för dagen var att kalka av kaffebryggaren. En dödsynd att göra tidigt en lördagmorgon.

Har varit ute och luftat lite idag, på kryckor till på köpet. Mams och jag tog nämligen pärlan ner på stan och shoppa lite. Kors i taket jag hitta en hel del faktiskt, dock inga pkux som funkar till min jumbosize fot men en hel del annat.

Hemma på gatan igen väntade besök som skulle se hur det var med lilla mig. Stor godispåse hade de med också (ajaj, att jag inte äter godis men mamma blev desto gladare) Efter lite kaffe var jag på topp igen och det känns verkligen som saker håller på att vända nu.

Sen var det dags. Peppar, peppar ta i trä...förhoppningsvis sista pencilinet intravinöst. Så underbart skönt och nå kan mina handryggar och armveck få chans att läka och jag behöver inte se ut som en sprutnarkoman (som någon så fint uttryckte det).

Lilla H fixa också käket för kvällen, lammfärsspett, hemmagjord coleslaw och grillad färskapotatis var helt okej och fick äntligen avnjuta en måltid på min favvoplats då solen äntligen sken.

Fotbollsdags! Vad ska man säga....Jag menar, syrran är ju danska så kan ju inte klanka alltför mycket men ganska oproffisionellt. För de första supporten kommer ju behöva livvakter en bra tid framöver, sen ska väl vakter eller något kunna ingripa. Sverige vann iaf och det lilla landet är fortfarande mindre än Sverige.

Dagens hiss: sista droppet

Dagens diss: inga schyssta pjux

Så har ännu en dag gått och 25 återstår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback