Fuck morgonbak.

Idag vaknade jag tidigt och mådde inte särskilt bra. Ingen förkylning eller så utan lite annat som spöka så promenx var inte till att tänka på. Jaha, vad skulle jag hitta på då, sådär på morgonkvisten?

Givetvis ploppa bakning upp i skallen på mig eftersom det finns en hel del att göra till helgen. Så upp ur sängen och ner i köket. Började direkt med mitt bak och allt tyktes gå bra. Receptet fanns där i bakhuvudet och jag körde på som vanligt. När klockan ringde och det var dags att ta ur bakverket ur ugnen såg också då allt bra ut.  Sen hände det, koffeinbrist i min hjärna ledde till att jag blanda ihop två recept och hur man skulle förvalta bakverket när det kom ut ur ugnen. Jag stjälpte upp det på ett galler och det skulle jag VERKLIGEN inte ha gjort.

Ajaj, en enda gegga blev mitt bakverk. Deppade i några minuter innan jag insåg mitt misstag. Baka eller ja, göra vad som igentligen utan en rejäl kopp kaffe i kroppen är förenat med katastrof. Så koka mig rejält med kaffe tog ett äpple och satte mig med tidningen och njöt.

Precis tagit ut bakverk numero dos ur ugnen och allt känns mycket bättre nu. Man lär så länge man lever och nu vet jag mer än någonsin hur beroende jag är av mitt älskade kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback