halsont, feberfrossa och en sabbad helg.

Varför ska det alltid hända mig? Varför ska jag alltid bli sjuk när jag har något planerat och framför allt varför kan jag inte bara får en "vanlig" förkylning som alla jävla andra?!

I onsdags var jag så duktig och pallra mig i väg och träna, viss kändes det lie extra segt men trodde det berodde på sista tidens träningsfusk. Hemma igen kändes väl kroppen sådär, muskel- och ledvärken var ganska påtaglig men gick fortfarande ignorera ganska bra.

Efter ha skällt ut mamma på telefon utan någon som helst anledning började hon ana ugglor i mossen. Japp, min mamma känner mig bättre än mig själv så när hon kom hem från jobbet konstaterades det ganska snabbt att min hals var i riktigt dåligt skick, min kroppstempratur ganska hög och min mage ganska tom. En tänkbar förklaring till utskällningen kanske?!

Kommande natt blev ett helvete. Med feberfrossa, jobbig ångest och svullen hals kan jag säga att det inte blev allt för många timmars sömn. Fy fan vad jag hatar nätterna när man är sjuk, allt blir bara liksom värre när mörkret faller.

Blev VC igår det det konstaterades att det givetvis inte var någon "vanlig" förkylning utan det behövdes pencilin för att rida ut denna storm.

Har nu fått i mig tre kurer av mitt wonder pencilin, haft ännu en natts helvete och får fortfarande bara ner flytande föda. Allt känns sådär lagom pissigt men värst av allt är nog att jag sabbar helgens planer. Jag skulle ju vara sambo med mitt hjärtegryn. Typiskt mig!

Jätteledsen Helena, verkligen!

Kommentarer
Postat av: Helojna

ingen fara snäckan, jag överlever! även om jag helst såklart såg att du var frisk, kry & party. men men... krya på dig! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback