Shoppaday

Så var snart torsdagen också slut och vi är en dag närmare lördag. Känner mig överlag riktigt nöjdmed dagen, känner att vi åstakommit mycket och samtidigt haft ruggigt kul.

Vaknade tidigt imorse utan att någoon klocka ringde. Brydde mig inte om att försöka somna om då jag hade en hel del att göra på lista idag utan knapa mig upp och satte igång och stöka i köket. Mycket vart gjort och både dusch och kaffe hann avklaras innan det var dags att stuva in sig i Pärlan och sätta fart mot Helojnas gata.

Idag var det alltså dags för stora inköpsdagen.Allt för lördagen skulle klirras, mat, dryck, dekorationer, snacks, insekter you name it.  Hann med en hel del affärer och kom relativt snällt undan, jag menar är man billig så är man ; )

Nere på staden passa vi på att avnjuta en thailunch då våra magar börjat kurra efter det intensiva shoppandet. Maten var helt klart godkänd och min Helojna fick mig att bryta ut i hysteriskt fnitter mer än en gång. Värst var nog då hon blanda ihop jodnötter och curry. Mm, inte lätt när smaklökarna och färgsinnet busar.

Efter en snabbvisit i godisaffären åkte vi brinkbackarna upp och och parkera utanför hus 15 på lugna gatan. Sprang några vändor med alla kassar innan vi fått in allt vi shoppat. Kylen är nu full och mitt rum ser ut som ett smärre systembolag.

Innan vi packa ihop för dagen gav vi oss också i kast med bordplacering och placeringskort. Är faktiskt nöjd med vad vi åstakom. Kan bli lite pinsamt i helgen men vad fan, man lever bara en gång.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, det får vi faan hoppas ;)

Jag garvade in en kvar när han kom och berättade det. Han såg helt förstörd ut..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback