Klappa takten alla bagarbarn...

...för det är bullfest, bullfest hela dagen.

Idag är det kanelbullensdag och finns det ett mer ypperligt tillfälle att baka kanelbullar på frågade jag mig?

- Givetvis inte! Så efter tagit en simtur med Titti körde jag raka vägen hem och satte igång mitt storbak. Min filosofi är som sådan, ska man göra sig besväret att baka bullar så ska man göra det rejält. Höll på i många timmar och mitt upp i allt tog mandelmassan slut! Shit, vad gör man liksom? Lösningen fick bli några pepparkaks/lingonbullar. Inte riktigt rätt årstid men faktiskt ganska så uppskattade ändå.

När alla plåtar varit inne en sväng i ugnen och huset dofta nybakt var det dags för den levande legenden/myten "Bullexpressen" att dra på en tur. Blev några glada miner när lite bullar kom levererade til dörren så här på kanelbullens dag.

 


Kommentarer
Postat av: Helojna

tack för de supergoda bullarna hjärtat!! (haha, du skulle se mina kort på bullarna innan de ska in i ugnen. jag skämdes så, så de la jag inte ut i bloggen. haha. dina är perfekta!) du är kung i köket! återigen, taaaaack! i love bullexpressen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback