Kryssning på de sju haven.

Efter en alldeles för avslöjande och fnittrig resa in till resecentrum med bror placera sig jag och Ängeln i en kall busskur(läs: fyllecell) för att invänta resesällskap och buss till den kungliga huvudstaden. Som vanligt var vi två ute i god tid så det fanns tid för mycke tjatter och dumma idéer innan det var dags att kliva på bussen. Hur ful resväska kan man ha, åt vilket håll bär man rosa bandet, finns Marcus (läs: Malcus). Frågorna var många och vi blev lite smått oroliga när Gusten kom gående utan något sällskap.


                                                                                       

Bussen kom så småningom men ingen Marcus(läs: Malcus). Gustaf fortsatte att hävda att han faktiskt fanns på riktigt och döm över vår förvåning när han till slut dök upp. Vi lasta i vår väskor och entrade bussen. Lågt bak i bussen har man alltid roligast tänkte vi och gick nästan längst bak och placera oss på rad.

Resan upp till färjan vart minst sagt udda. En smått berusad (läs: stupfull) finne placerade sig framför H1 och mig och han höll hov större delar av resan. H1 blev lite lätt skrämd men vi överlevde, mycke tack vare lite cider och jäger som lenade strupen.

Väl uppe i sthlm bröt lite smått panik ut då Helena höll på att sprängas för blåsan var alldeles för full med alkohol. Vi mer eller mindre slet ut våra väskor ur bussen och rusa in på terminalen på jakt efter en ledig toalett. Kilometer långa köer till alla två toaletter och efter lite välkänd kissnödigdans i kön var några snälla att rädda H1 från att explodera och lät henne gå före, dagen var räddad!


Jag och mamma Helena gick och fixa biljetterna och sedan började en lång väntan. Tack och lov hitta Ängeln lite sittplatser så vi slapp stå oss  all väntetid. Dessvärre var de under en extremt störd lampa och mina fylleögon tog vid lite väl tidigt. Som kanske redan är känt är jag ingen större fan av att behöva vänta länga och mer än en gång kläckte jag kommentaren "Jag hatar att vänta". Tiden gick ändå relativt fort och allt kändes inte så grådolmigt (läs: gråkukigt).  

När kön började runna ut beslöt vi oss för att resa oss upp och göra ett tappert försök att ta oss ombord. Konstigt nog flöt allt på och vi böhövde inte ens visa väskorna i tullen utan kom på båten och hitta så gott som omedelbart våra hytter.

Efter en liten rundtur i våra hytter beslöt vi oss för att besöka taxfreen i väntan på maten. Där inhandlades lite ätbart (oliver såklart) och givetvis mer dryck. Bag-in-box is the shit! 

Hemma i hytten igen påbörjades förvandlingen. Dusching, smörjning, sminkning, störning från grannarna, plattning av hår och så en hel del förtäring av alkohol. Oj, vad klockan går när man har kul och vips var min tillfälliga sambo och jag färdiga och klockan närnma sig mat. Vi plocka upp våra grannar satte fart mot buffén (läs: buffen).



Vad kan sägas om buffén då, mat, mat,mat och dryck, dryck, dryck sammanfattar väl det mesta och vi njöt i fulla drag.

Dags för mellanfest och nu började det roliga på riktigt. Roliga avslöjanden jägershot, försvunnet snus och skovskav var en del av de som utmärkte vår hyttfest. Ruggigt sällskap som höll humöret på topp hela tiden.



Efter en del tjat från mitt och Marcus håll lyckades vi få med de de två andra. På pensionärshänget gjorde jag bort mig mer än rejält när jag både dans töntdans och bugga men what the fuck man lever bara en gång. Barnklubben funka med även om det var lite udda folk. Spring mellan hytter, dansgolv, spelmaskiner och andra hemliga ställen gjorde att mitt skovskav förvärrades ordentligt och jag var lite smånöjd när klubben stängde vid halv fyra och vi fick bege oss till hytten för lite efterfest.

Helena var dock borta under större delen av vår efterfest och jag skulle precis gå på H1-jakt när hon kom småspringande in i hytten och drog igen dörren efter sig. Tydligen hade min lilla lampa fått lite beundrare som behövdes skaka av. Vi hann med lite mer eferfest innan det var dags att nanna.

Var inte många timmar man fick sluta ögonen innan det var dags att gå upp och fräscha för att bege sig mot ännu en buffé, frukosten. Den gick verkligen inget vidare att äta, då både gårdagen och det faktum att vi var på en båt gjorde sig påmint. Först fick Ängeln springa från bordet och en stund senare var det min tur.

Tisdagshänget i hytten blev minst sagroande då Helena efter en powernap (yeah right, jag sov inte) fick ett lite stolleryck á la Börje och började halsa ur bag-in-boxen, hiva jäger och tracka stackars Gusten.

Sjukt mycket mer hände men vissa saker bör nog stanna på båten! Tack det vackra folket (läs: resesällskapet) för en underbar resa. Snart dags att börja planera nästa.

Kanske världens bästa måndag?!

image119


Kommentarer
Postat av: mamma helojna

helt klart världens bästa måndag (& tisdag!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback