Släkten växer.

Så kom då fredagen ( läs:festdagen). Vi skulle gå emot att vårt förstånd och allt vi lärt oss och gå loss en fredagskväll i linkan. På schemat stod fest hos en vän till en vän och ev. utgång.

Tyvärr haverera min planering totalt på fredagen och jag var sen och enormt stressad när jag satte mig i bilen för att åka och hämta Helena. Grejen är den, att när jag är stressad drabbas jag så gott som alltid av mundiarré, så min stackars Ängeln fick inte en syl i vädret på vägen in till linkan då jag hade tusen och en saker att prata om. Måste nästan blödit i öronen på henne när vi var framme vid Västra vägen.

Sprang in hos vår vän, Drougge och hängde där någon timma innan det åter igen var dags att packa in oss i Pärlan och sätta fart mot station där vi skulle hämta Örebropinglan Tessa. Färden till station och vidare till vår natthärbärge på hässkovägen(?) var minst sagt intressant då Helena satt bakom ratten. Aja, vi kan väl dra slutsatsen att det inte alltid är så lätt att växla när man ska "sköta" resten av bilen samtidigt.

I Tannerfors inhandlades lite krubb på alania innan vi till sist lyckades parkera utanför Ahlins hus och stappla alla tre trappor upp och äntligen få börja förtära lite alkhol. Tanken var att vi skulle vidare till grannhuset på fest men efter lite tjaffs så flyttades festen dit vi var, vilket vi givetvis tyckte var förträffligt.


En efter en trilla folk in och rätt som det var lägenheen ganska full och musik, prat och dryck flödade. Humöret var på topp hos de flesta och Tessa belaägrade toan större delan av kvällen. Tur att inte värden vet vad som sysslades med där inne. H1 och jag träffa också en ny vän, eller kanske ska säga bekant. Johanna, underbar tjej som vi lyckades dra ner i fördärvet efter att ha förvandlat hennes vita kväll till en full av goda drinkar.

När folk började röra på sig förstod vi att det var dags att ringa efter taxi. Som de sanna partypinglor vi är går vi inte till stan. Här åks det taxi! Packa den relativt stora bilen full och åkte in mot staden. Intressanta samtal äge rum i taxin och jag vill inte ens fundera på vad chauffören tänkte om oss. Kjollös utekväll? Jag var förvirrad.

Som de småstadsbarn vi är var vi ganska lost och hängde på drevet som satte kurs mot Platens. Upskattat var det för det första att Tessa kom in som för kvällen hade sin lillasysters leg. Mer uppskattat var att det var gratis att gå in, vilket i förlängningen innebär en extra drink. Gratis är bäst!

Platens var över all förväntan och musiken var klockren. Vart kanske lite mycke där för mig ett tag och då är det ju så jävla fantastiskt att man har världens bästa/finaste/underbaraste/förstående vän i sin vapendragare H1 med sig. Efter lite frisk luft och ett allför pinsamt besök på BK så mådde jag ypperligt igen och vi fortsatte på dansgolvet.

På dansgolvet skedde en hel del intressanta grejer måste jag säga. Tävlingsinriktade Helena tyckte det kunde vara kul att krydda kvällen med ett vad, och jag är ju inte den som är den.

H1 & H2 fredagsvad;
Först att hångla blir bjuden av den andra på nattemat. Hånglet måste ske synligt för den mottävlande.

Ja, med tanke på sällskapet var ute med var jag väl dömd att torska men jag var henne hack i häl. Hon vann alltså med några minuter och jag fick ta rollen som förlorare.

Oj, vad klockan går när man har roligt. Hux flux var det dags att bege sig mot BK för den tidigare nämda nattmaten. Gick smidigt att få dne och när jag kom ut i nattluften hade resterande delar av sällskapet hittat en svarttaxi som tog oss till tannerfors där sovplatserna skulle fördelas.

Inne i värmen käkades det och dracks det en del innan det var dags att nanna. Ingen behövde sova på golvet vilket jag gläds åt då jag annars brukar få den lotten.

Vaknade på lördagsmorgonen och två pojks hade lämnat lyan utan att säga good bye. Ohyffsat säger jag! Blev lite bakishäng i Ahlins lya innan vi kände att våra arma magar var i behov av något annat än alkohol. Vi pälsa på oss och började vår jakt i Tannerfors efter något gott att äta.

Vi hitta inget, utan vänta istället i en evighet på en buss som till ett rånpris tog oss in till stan där vi lite upp lite kinakäk. Vissa av oss var i stort behov av friterad mat dagen efter. Blev ett väldigt intressant restaurangbesök innan vi gick tillbaka och satte oss i Pärlan för att åka hemåt.

Vi hämtade först vår vän, Gustaf. Vi skulle köra ut honom till mams & paps. Vi tänkte också hämta lite musikgrejer som den snälla familjen Drougge lånar ut till oss, festfixarna.

Resan dit fylldes av prat, prat och förlåt glömde jag säga prat? Denna gång var det mina öron som blödde och istället för att lyssna på innehållet av det som sades, la jag fokus på att leta grammatiska fel.

Till slut hitta vi fram till det underbara huset ute i ingenstans och efter lite omöblering i pärlan fick vi in allt vi skulle och påbörjade resan mot Motala.


Vad gjorde vi på vägen hem då? Jo, planerade lördagen utgång såklart.

Botten upp!






 


Kommentarer
Postat av: Anna

En tvådagars?! Du, det har jag blivit way to old for ;) Jag pallar ju knappt en kväll.. Längtar hem till spisen och katterna redan på föret, haha

Postat av: Helojna

måste bara tillägga att jag även vann lördagens vad ;) fy tusan vad jag är bra!!

2007-10-28 @ 18:44:32
URL: http://helojna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback