Underbara fredag, fantastiska lördag

SÅ kom då fredagen som jag praktiskt taget längtat till sen jag föddes (läs: sen den bokades). Tidigt morgon kom Tessan och hämta mig och min alldeles för STORA resväska. Vi packa in oss i audin och åkte ner i hamnen och pilla i oss lite frukost bland sjukt många skitiga byggnadsarbetare. Kände mig något malplacerad.

När vi kände oss mätta och belåtna trippa vi upp till stan där min kära vän inhandlade en röd (I love) weekendväska. Vidare hem till Storgatan där hon fyllde den nya med nödvändigheter. Sedan var det bara att fylla bilen med bensin och dra vidare mot Örebro.

Alltså blev helt mållös när vi kom in på vårat rum. Över all förväntan, nog det bästa hotell jag bott på. Titti och jag bara fnittrade, fotade och ringe nära och kära och skröt om vårat underbara boende. När vi hade sansat oss något kände vi att plånböckerna var lite väl tjocka och behövde tömmas på lite shopping. Hela eftermiddagen strosa vi omkring på Örebros gator och både det ena och det andra blev inhandlat.

När våra sackars fötter började göra alltför ont bestämde vi oss för att dra oss tillbaka och piffa till oss lite innan kvällens middag. Lite skumpa dracks och många hemligheter utbyttes. Klockan gick snabbt och hux flux var det dags att bege sig mot restaurangen. Världens mysigaste ställe med fantastisk mat och grym atmosfär gjorde dagen om möjligt ännu bättre.

Trötta, mätta och belåtna gick vi sedan hem till hotellet för att se slutet på idol och tjejsnack i sängen. Ganska snart slockna då de väldigt nöja pinglorna.

Givetvis kunde jag inte sova länge på lördags morgonen men det var väl ingen nyhet. Försökte hålla mig lugn och tyst till Tittis mobil ringde och det var dags att gå ner och äta mysfrukost i den vackra vinter trädgården. Försedda med varsin tidning gick vi neråt och avnjöt en frukost helt till belåenhet. Är det inte fantastiskt när man bara kan sitta sådär och njuta.

Avslutningsvis hade vi bokat relaxavdelningen på hotellet innan vi skulle åka. Jacuzzi, bastu och bara njutakändes som den perfekta avslutningen innan vi skulle hem till verkligheten igen. Chocken kom dock efter vi bubblat ett  tag och det knackar på dörren och jag blir upplyst om att jag ska minsann på massage. Men, det kunde ju inte stämma, jag hade inte bokat någon massage? Lösningen på gåtan fick jag när jag titta på Titti som stod och log och sa något i stil med "överraskning". Min pärla hade bokat massage åt oss båda och det kunde inte kommit mer rätt. Jag var i himlen!

Sjukt avslappnade satte vi oss sedan i bilen och styrde kosan hemåt Motala och verkligheten.


Ett tips på vägen; Det är inte en lyckad idé att smuggla godis i "underbyxorna"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback