Vad avslöja jag?

I går lyckades jag tjata till mig en liten drinkkväll med mina kära vänner. Det kanske var så där jäte sugna men efter lite löften om singstar och grymma drinkar så var the shit on!

Började ganska lugnt och det söta samboparet släppte loss rejält med mickarna. Kände mig lite kass då jag torska gång på gång på gång. Kalla på förstärkniblng och efter ett tag dök Macke upp och stämde in i skönsången. Kul hade vi och massa skvaller halvhemligheter och nyhetsstofft vädrades.

Efter att ha ringt taxi (Titti gav mig rätt nr efter ett par år) begav vi oss in mot stan. Pinglorna i taxi och grabbarna på hoj. På torget möttes vi upp igen och vi gick in och jag kunde fortsätta mitt korståg i drinkarnas tecken.

Hade kul som fan och träffa en hel del oväntat folk. Titti hade dock oturen och fick en drink på sig så hon och pojken vek av lite tidigare tyvärr. Macke och jag fortsatte dock att festa som det inte fanns någon morgondag. Vi prata allvar, bytte undanhaållna saningar och tokdansa.

När det var stängningsdags begav vi oss på efterfestjakt, gick inget vidare så det blev lite nattamat istället. Försökte också leka miss match men orken fanns inte riktigt. Trötta, fulla och glada sa vi hejdå och jag satte mig i en taxi hem till Götgatan.

Ja, där kanske man kan tro att jag slockna nöjd och belåten. Så var dock inte fallet, jag höll på att frysa ihjäl så jag låg och hoppa i sängen med raggsockor. Sen så ringde det lite lämpligt sådär i min värsta frossa. Sådär kanske 90 minuters samtal mitt i natten är ju också trevligt.

Underbar kväll, intressanta samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback