I'm jinxed

Jaha, då hände det sig som så att jag valde att i onsdags följa med mina älskade päron och styra kosan mot skåneland, närmare bestämt Höganäs för att hälsa på lite släkt.

Oturligt nog vaknade jag i onsdag smorse med en rejält överjävlig visdomstand. Tandvärk är något som jag i övrigt har varit väldigt förskonad från här i livet så jag kan med handen på hjärtat säga att jag tog inte alltför allvarligt på mitt tandbesvär där på morgonkvisten. Lite fick jag ju lov att härda, vi skulle ju på semester.

Vi packade in oss i bilen och styrde kosan söderut. När det var dags att rasta så upptäckte min kära mor att vi glömt delar av packning. Att vända var inte att tänka på, då vi redan hade passerat gott och väl tjugo mil så det var bara att gilla lägt och göra det bästa av situationen. Något mams hade lite svårigheter med och stundtals hellre grät över spilld mjölk ;)

Efter att ha passerat Flåsmyra(?!), storkar, trotsat vår smått galna gps och stått ut den äckliga tånglukten ett bra tag var vi äntligen framme.

Onsdagen blev lugn med lite shopping, fika och tvtittande, vi lade oss tidigt då torsdagen var ämnad för Tyskland och dryckesshopping!

Resten är inte så mycket att skriva om, spritinhhandlingen gick fint, båten krängde rejält, och jag mådde förskräckligt dåligt av min sabla tand! 

Feber, huvudvärk, nackvres, öronvärk, svullen kind och svårigheter att tugga och tala.
- Allt detta för jag begåvats med dessa jävla visdomständer.



Update: Nu har jag varit på käkkirurgen. Pencilin, flytande föda och operation om en månad, kan livet bli mer underbart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback