Ge mig INGET plåster.

Fuck it!

För några dagar sen råkade jag bränna mig på handleden när jag skulle pyssla lite med ugnen. Det gjorde satiskt ont men som den axén:are jag råkar vara, så skulle jag ju absolut inte kyla utan det var bara att härda ut. 

Som alla förstår vara ju knappast detta ett genidrag och det var min mor (som för övrigt inte är en äkta axén:are) duktig att påpeka. Ju mer tiden gick desto ondare gjorde det och desto mer gnällde jag. Mummy hävdade dock att jag inte skulle sätta på något plåster eller liknande då "luftning" är det bästa för läkningen.

I dag skulle jag dock hjälpa farmor som firade 80år och jag kände att ett plåster kunde vara på sin plats för att dölja det nu ganska sunkiga brännmärket på min handled. Farmor leta i skåpen och bjussade sedan på ett plåster som jag smacka dit.

Smidigt H. Axén. Nästa gång kan du ju ha i åtanke att du är allergisk mot plastplåster och får eksem av dessa. Hell yeah, nu ser handleden ännu mysigare ut.

 


Kommentarer
Postat av: helojna

skorpan då, stackare! ska jag blåsa?

Postat av: Titti

Gumman, i tid och otid känns det som att du har otur! Vad ska vi göra med dig? :)Puss på pannan!!!

2008-01-09 @ 11:56:26
URL: http://rosaflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback