I'm in love!

Ja, det är ta mig tusan sant. Jag är upp över öronen förälskad i Turkiet. Har nu varit hemma i tre hela dagar och jag riktigt vantrivs här hemma och önskar att jag kunde vrida klockan tillbaka.

Vet inte riktigt hur jag med ord ska kunna beskriva min underbara resa men, ska väl ge mig på ett försök.

Lördagen den 24/5 satte sig mamma och jag strax innan lunch i pärlan för att bege oss mot Arlanda. Allt gick som på räls tills vi kom till Linköping, då började Pärlan bråka. Satan i gatan, jag såg Turkiet försvinna i fjärran. Mammas never var dock av stål och vi besluta oss för att köra tills det brast, nonstop. Det höll!

Efter fyra timmars flygtid, två timmars transfer var vi vid tvåtiden på natten framme i Alanya. Hotellet var över all förväntan och läget perfekt. Mitt i smeten men ändå riktigt semester lugn.

Hela veckan har tempraturen legat stra under fyrtio grader och jag kommer faktiskt inte ihåg när jag sist mådde så bra. Vi stifta nya bekantskaper, prova främande mat, drack gott, gassade i solen, plaskade i vattnet, fnittrade i oss raki, dansat magdans och lärde oss aningens vulgära servettvikningar.

Kan i ärlighetens namn säga att vore det inte för mina älskade vänner och min fina familj så skulle jag fly tråksverige för fantastiska Turkiet vilken dag som helst! Tänkte nästan låta mamma tacka ja när hon blev erbjuden femtio kameler för mig. Allt för att få stanna ett litet tag till.







I'm in love with Turkey!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Okej. Jag ska ta årets första dopp i Vänern på fredag, idag vet jag inte om jag hinner med så mycket sol. Vi får se :) Man kanske går ut och går!
Vad har du för planer för dagen? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback