ska det vara så svårt

I dag pratade jag med en kär vän. I vanlig ordning gick vi igenom hela registret och disskuterade vitt skilda ämnen såsom vädret, bakning, svärmödrar och sexleksaker. Ja, när vi pratar då finns det verkligen inga tabuämnen.

Efter att ha avverkat de vanliga rapporterna om våra respektive liv kom vi in på känslor och hur svårt alla tycks tycka det är att uttrycka sina känslor. Jag menar verkligen säga till folk vad man tycker och tänker. Istället leker man dumma lekar och säger saker man inte menar och håller inne med det man helst av allt vill säga. Varför? Är det faran att inte få rätt respons, att du trampar på någons tår eller det faktum att du faktiskt inte vet vad som kommer härnäst.

Jag tycker att vill du säga till någon att du älskar/gilla/tycker om denne så borde du också göra det. Fine, du kanske inte får det svar du hade väntat dig tillbaka men ibland är det värt att blotta strupen och vara lite modig. Kanske blir du lyckligt överraskad och kanske blir du ruggigt besviken men du slipper denna jävla förbannde katt och råttalek och spiller ingen mer tid i onödan.

Jag vet i alla fall att jag ska låta min omgivning få veta vad de betyder för mig i framtiden. För mig skulle det betyda världen att få höra att jag är viktig för någon annan.

Jag tycker om dig.

Kommentarer
Postat av: Mr. Pitt

jao galet heta ;) imorrn blir det en ny "het" bild :D

Postat av: Sara

Tjenare Hanna!
Även om vi inte setts på ett tag och inte hörts nåt måste jag ändå säga att jag gillar dig. =)

Glad påsk på dig också!

Kram Sara

2008-03-22 @ 21:07:55
URL: http://sarainekliden.blogspot.com/
Postat av: Helojna

jag älskar dig

2008-03-23 @ 13:55:11
URL: http://helojna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback