magmedicin

Jag måste bara få berätta om min kära resekompis a.k.a mammy. Hon är verkligen världens bästa och hon är dessutom väldigt rolig. Vi bokade resan till Turkiet i tisdags och genast började mams skriva packlistor, kolla fakta m.m. Okej, vissa människor är plannerare ut i fingerspetsarna och det är väl bara kul att alla är olika.

Nu till det roliga. Min mamma är till yrket sjuksköterska och har haft den titeln i över trettio år. Hon har stor tilltro till mordern medicin men när det gäller ny tarmflora då funkar minsann inga mediciner i världen. Näe, då är det nämligen vanlig hederlig whiskey som håller magen i styr. Mammas ordenation var en halv dl whiskey på tom mage varje dag. Jag ser numera fram emot vår resa med skräckblandad förtjusning.

Update: Jag har nu lyckas förhandla mig ner till 25cl. Nästa steg i förhandlingen är att få hälla det i kaffet. Håll tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja, dricker man så får man skylla sig själv faktiskt. Visst, det är inte kul att vara bakis, men alla som klagar på att de har blivit bakfulla, de kan inget annat göra än att skylla sig själva! :) Man måste ju inte dricka!

Postat av: alexandra

Whiskey är ju såå äckligt =)

2008-05-19 @ 09:56:42
URL: http://dependence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback