norrlandsabstinens

Då var jag åter hemma på slätten efter några fantastiska dagar med underbara människor i uppe i norr. Resan både upp och ner gick finfint och bättre värdinna än lilla Bus får man leta efter.

Jag dök upp sent på torsdagseftermiddagen. Var ganska så trött efter att ha rest större delen av dagen men det hindrade inte Carro och mig från att baka bullar. På kvällen komma söta Susanna in och provsmaka dem och tog en paus från tentaplugget.

Fredagen ägnades åt shopping och lite guidning i Umeå. Bus hitta prima stövlar och jag blev bortlurad på bodyshop. Lunchen avnjöts på Rost med Susanna och Anna. God mat och intensivt och roligt sällskap. Efter att ha irrat runt ett tag till åkte vi hemåt för att börja piffa för kvällen. Den skulle nämligen spenderas med massa underbart folk på en grekisk restaurang. Maten kanske inte var den bästa men sällskapet kunde jag absolut inte klaga på. Efter lite simpel dessert hoppa vi på bussen och begav oss för att svänga våra lurviga en sväng på Origo. Runt spöktimmen kastade vi in handduken och valde att gå hem och vila så orkade med dagen D.

Dagen efter sov vi ganska länge och gick och drog i godan ro innan vi begav ner på stan och mötte upp Susanna för lite ren på Sandys. Över all förväntan måste erkännas då skepsis var stor. Blev en kortis på stadens gator den dagen då vi hade mycket att hinna fixa hemma innan kvällen.

Åter på tvistevägen igen ägnades det åt förberedelser för kvällen. Vi laga mat, fixa hår, drack drinkar, sminka, måla naglar och prova kläder innan det var dags att dra till förfesten. Ofta kan jag vara lite blyg när jag träffar nytt folk men här var det inget problem då alla var så extremt trevliga. Sådan underbar mentalitet det råder i norr!

Innan vi hunnit fram till Corona där vi skulle slå klackarn i tackt hann jag både spilla vin på folk, proppa in bra många prilllor, finna mig en toavän i Elin och trilla på cykeln.

Kvällen vart lyckad och nu när jag är hemma igen kan jag inte annat än att känna en ganska stor norrlandsabstinens.

Tack Bus!

- Norrland har nog inte sett det sista av Hanna Axén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback