stockdans på västgöttaslätten!

I går strax innan lunch hoppade jag, Helena och vår chaufför för dagen Gusten i den fina saaben och styrde kosan mot Skövde där festligheter väntade. Då jag inte sovit särskilt bra natten innan och stigit upp redan vid fem och druckit alldeles för mycket kaffe var jag rejält uppskruvad där jag satt i baksätet med Helena och smådrack lite, nivån på min humor skrapade i botten kan man lugnt säga.

Helojna och jag ville skapa en tradition och tvingade därför chauffören att stanna vid vår mack i Karlsborg där vi införskaffade oss kaffe som vi spetsade [så klart!], tömde blåsan och njöt v den fina trudilutten som dörren på macken bjöd på. När vi kände oss nöjda och belåtna packade vi in oss i bilen igen och fortsatte vår väg mot Skövde efter en liten rundtur i Karlsborg.

När vi väl började närma oss vår slutdestinaton var Helenas blåsa sprickfärdig så det var raka vägen upp till Gustensslägga, där han äntligen fick släppa rollen som chaufför och bli "en av oss".

Efter lite döhängande, duschande och mer magiskt kaffe var det dags att sätta igång med krubbet och vår mustaschbeklädde vän Hinken dör upp och gjorde oss sällskap. Magarna fylldes, struparna fuktades ännu mer och planerna för kvällen spikades.

Efter en del smink, hårspray och parfym drog vi på oss pumpsen och drog ner till Hinken där väldoftande förfest vankades! Riktigt galet vart det då vi drack något vedervärdigt mycket sprit och sysselsatte oss med diverse dumheter. För vissa vart dock förfesten aningens för hård och "denne" fick lov att ta en vilopaus innan vi med taxi begav oss ut i snöstormen med siktet på Bogrens där det var röd torsdag för hela slanten.


Jag vet inte riktigt vad som skedde med mig på vägen till Bogrens men väl inne där hade jag förvandlats till tidernas satkärring. Jag blängde på för mig helt okända människor, hota nog ett dussin och stämpla några få lyckliga med mina rejäla klackar. Faktiskt var det lite av en lättnad när min älskade bestämde sig för at kasta in handduken och vi fick ge oss ut och så småningom börja färden hemåt.

"Ja, det hade ju helt klart varit trevligt att få komma in men vi får väl sova i trapphuset då... Hoppas du sover gott iaf!!! " Den texten fick Gusten i ett sms av satkärringen (moi) när vi kommer hem och upptäcker att han låst oss ute och har mobilen på ljudlöst. Börjde så smått ge upp hoppet och satt och filosoferade på hur jag bekvämast skulle kunna vila ögonen i trapphuset när en aningens överförfriskad Gust kommer och öppnar dörren! Prisa Gud vi behövde inte frysa ihjäl i ett trapphus!

Hann knappt krypa ner i sovsäcken fören jag blev uppdragen och ivägtvingad på efterfest hos Hinken. "Vart fan är den där jävla Helena då?" var nog något av det första jag fick ur mig när jag blev upptvingad ur min varma sovsäck för att ge mig ut de ca 20 metrarna till Hinken där humöret och feststämningen var på topp.

Efter att ha fått lite varma kläder såsom vantar, raggsockar och tjockiströja av Hinken, började jag åter igen sörpla sprit och rätt som det var så tokdansade vi för kung och fosterland. Gick dock in i väggen några gånger då jag platt föll till golvet för att hämta lite nya krafter. Ena gången jag ramla ihop hamnade jag dock under "Hugh Hefners" badrock och vilrådig över vart jag skulle titta så valde jag att sluta ögonen helt.

Innan det var dags att på nytt försöka vila ögonen lyckades Helena kläcka kommentaren "Hanna, nu trycker jag ihop dina tuttar, hahaha" Att vi alla låg i en hög i en fotölj just då  gjorde att det hela fick lite halmstadkänsla och kvällen var total!

Fredagen har gått i söndagens tecken och jag är bara så B E L Å T E N !


Tack H1 som förgyller min mobil med sjuka sms!



 


Kommentarer
Postat av: Helojna

"i den fina saaben"??? jösses hanna!

Postat av: Michelle

Hahahh! låter som en redig fylla det där! ;)

Sup åt mej me tänkte jag skriva.. men det gör du ju redan! ;)

Pussar!

2008-11-01 @ 09:18:18
URL: http://michilullan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback