thai-in

Semestern har börjat med buller och bong. Stressade hem efter jobbet i fredags (ja, hem är fortfarande mams hus i motala). Då mams är gräsänka denna veckan så tänkte jag att jag kan passa på att komma hem och bli ompysslad lite. Inte dumt må jag säga, speciellt inte när hon ville fira in semestern med ett glas rött. Jag menar, vem tackar nej till det?

På lördagen hade mams och jag en riktigt mums-hannadag. Det var shopping i Askersund och även en sväng i Örebro. Hem kom jag med lite smink, blommor och hårfärg :) (svartkaffe tror jag bestämt färgen hette ;) )

Väl hemma fägades mitt hår i en aningens mörk nyans och jag drack en martini i uppvärmnings syfte. Efter lite fixande och trixande lyckades jag till slut få iväg my behind till Helojna och en kväll utan dess like påbörjades. Hinken gjorde oss sällskap och de tre musketörerna från förra sommaren fann sig åter tillsammans. Att jag sedan vart knockad av en flaska på krogen är sådant som endast kommer ses som en rolig anekdot i framtiden. Helena, ingen kan som vi kan.

I dag är jag dock fröken polkagris. Hon är redig skötsam och ordentlig. Hon har varit på middag hos sinma farföräldrar och suttit rak i ryggen och talat högt och tydligt. Dock tog det emot när kungafamiljen dissukterades och Hanna den förskräckliga tittade fram en minut eller två.

Nu pågår uppladdning inför morgondagen. Årets första måndagsklubb vankas :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback