sicken underbar fredag

Efter mycket om och men kom äntligen den efterlängtade fredagen. Klockan 07.00 ringde klockan och du stutsa fröken. H ur sängen. Vanliga morgonruntin, hinka kaffe och glo på nyheterna skedde på ren automatik, en snabbvisit av mor hann jag också med innan jag hoppa på campus bussen. Skolan gick som en dans, underbara seminarium och en buss tre timmar tidigare än väntat hem!

Fick med mig Tilde hem och vi gav direkt på glöggen. En liten stund senare kom veckans favorit, Carro! Hon tog ett spontanbesök hem till slätten och ett erbjudande om en kväll på flamman gick helt enkelt inte säga nej till. Några drinkar, massa parfym och en och annan skamlig hemlighet senare begav vi oss mot kvällens höjdpunkt. F.d. klicken, numera LG hade bestämt sig för att unna oss ett litet restaurangbesök efter en tung vecka. Tapas åt, vin dracks och allt mellan himmel och jord diskuterades.

Vid halv tio tackade jag, Carro, Linn och Tilde för oss och lämnade lkpgpinglorna kvar med vasitt glas rödtjut. Vi hade siktet inställt på flamman men en liten avvikare för att fiska upp lillkillen. Framme vid flamman såg jag en spylång kö men mitt humör var på topp så kasta mig in i den. Hamnade bredvid ett gäng glada norrlänningar som på det bestämdaste ville lära sig östgötska och kan man tänka sig någon bättre lärare än mig?!

Hux flux var vi inne på flamman och tokdansandet kunde ta fart. En öl över mig, en bergsprängaretango och lite trevliga möten senare var det dags för mig att se till att mina småttingar fick komma hem och nanna. Carro och jag gav cykeln ett försök ca. 20meter men kom sedan på att vi är ju taxitjejer!

Hemma i ekkällan hade ett långt ,härligt och efterlängtad H&Cprat. Man får dem för ofta längre men de är banne mig värda att vänta på!

Jag är så nöjd att jag nästan spricker!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback