things I don't like.

Det många saker man inte tycker om här i livet och vissa är värre än andra... Nu tänker jag spy lite galla över idiotiska ting, saker som skader och rent ut sagt är farlig, varför?! Jo, för jag har sett vad de kan göra. Tyck att jag är en moralkärring för all del, eller till med så att jag har dubbelmoral men jag står för vad jag tycker iaf...

1. Solarium - Hur dumma är människor rent ut sagt? Att säga att det är det "enda" farliga man gör är INTE någon ursäkt, kanske något sorts självförsvar men ingen ursäkt. Solarium ökar risker drastiskt för cancer!

2. Rökning - Ja, jag tror faktiskt alla vet hur farliga cigaretter är. Inte nog med att det förstör kroppen för den som den som brukar dem, de förstår också för omgivning då också passiv rökning är farlig och ökar risken för bl.a. cancer.

3. Micro - Har alldeles nyss fått min första och kan absolut inte påstå att jag gillar den. Den strålar maten och tar bort mycket av näringen. Jag använder den endast i krisfall och skulle aldrig i mitt tänka tanken att laga mat i micron eller än mindre värma barnmat i micron.


Det var nog min moralläxa för denna gången. Gilla det eller ej, men det är mina åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback