dag 1 - presentera mig själv

Hanna Margareta Axén såg dagens ljus en lördagseftermiddag sent i mars 1985.  Mamma och jag hoppas även pappa blev glad när det fick en liten tjeja, medan bror blev grymt besviken då han hade stora planer för sin lillebror August som borde kommit istället för mig.

Mina första två år spenderade jag med familjen i ett blått hus i Brinken tills mams och paps bestämde sig att det var dags att flytta. Vi packade ihop våra saker och flyttade...ett kvarter bort. I det nya röda huset på götgatan blev vi sedan kvar.

Mina nio skolår spenderades på Södra skolan där jag var en ganska duktig elev. På högstadiet var jag så engagerad att jag blev elevrådsordförande, doock var jag varken aktiv eller särskilt engagerad i det hela utan det var bara ganska schysst med lite makt, tillgång till ett eget rum och en anledning att slippa jobbiga lektioner när styrelsemötet råkade ploppa upp lämpligt och krocka med dessa lektioner. 2001 sa jag tack och hej till södra, gick vidare i livet med hyffsade betyg och ett skötsamt beteende.

Gymnasieåren spenderade jag i den vilda ekonomiklassen på platen skolan. Mitt skötsamma jag försvann på sommarlovet mellan nian och ettan och helt plötsligt var jag en partyprinsessa som stökade var och varannan helg. Åren var extremt roliga och jag hittade några av mina favoritmänniskor under dessa år.

Efter studenten följde några tunga men på många sätt betydelsefulla år för mig.

Hösten 2008 fick den tunga tiden äntligen ett slut då jag gick och blev med jobb i linköping, träffade en kärlek och fick bostad i storstan. Tiden därefter har rullat på, jobbet har jag kvar även om jag sedan förra hösten pluggar på heltid för att nå min mål att bli arbetsterapeut. Kärleken bestod inte, men har funnit ny som även den tog slut. Har dock än inte gett upp hoppet och just för tillfället är jag bra nöjd med mitt liv här i lugna, underbara ekkällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback