fröken ambassadörska

That's me!
I fredags efter plugget satte jag mig på tåget mot älvsjö. Där väntade ett tokfint hotellrum på mig, och två dagars jobb på Sacomässan för universitets räkning. Torsdag och fredag stod jag alltså i LIU's monter tillsammans med mina ambassadörsvänner och servade gymnasieelver med svar på alla tänkbara frågor gällande universitetslivet.

Exempel på lite oväntade frågor som dök upp men som man ändå fick lov att svara på var;

- Hur blir jag obducent?

- Jag vill jobba på kontor, vad ska jag läsa då?

- Jag vill bli frisör/sminkös, vad är det för utbildning på LIU som kan erbjuda den utbildningen?

- Om du tittar på mig, vilken utbildning tror du då skulle passa mig?

- Alltså, ligger Linköping norr eller söder om Stockholm?

- Killen på er programkatalog är han singel eller?


Avslutningsvis kan jag bara säga att jag är ruggigt nöjd med mitt nya extrakneg, hotellboende, resor betalda, schyssta medarbetare, mat och schysst lön. Jag har då inget att klaga på!


Mitt fina rum för ett par dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback